söndag 30 november 2008

Seger och haveri!

Tur inte vachii var speaker denna gång-björkman med hjälm på prisutdelningen.Ett klart fall för stilpolisen. :)

Snygg jacka. Foto Juhani Blomfjord

Jaahapp då var cx säsongen och årets tävlingar slut.Jag Lyckades ju ta årets sjunde seger i nationella lopp i lördags och förärades med en stoooor prisscheck :) och en alldeles egen seger jacka.Vi veteraner körde ju nått som kallades cx open så vi fick tampas med en duktig norrman truls haugseth (han hade visst vunnit grenserittet och varit tvåa på nordiska mästarskapen mtb).Han var rätt het och snodde ledningen av mig både en o två gånger.Men när jag attackerade efter att ha legat på hans rulle under ett längre asfalts parti så vart jag av med honom (på andra varvet).
Avståndet bakåt till en en nu jagade grupp vart aldrig så där jättestort och när norrmannnen atttackerade från den så fick jag slita ont för att hålla ifrån.Väl på upploppsrakan var jag dock aldrig riktigt hotad utan kunde sträcka händerna i vädret ytterligare en gång i år.En seger som jag rankar högt.

Har börjat kännas smått overkligt med all framgång så jag hade lite onda aningar för dagen. så när jag nu skulle försvara min andra plats i cupen så lyckades jag med konststycket att dra av växelörat redan efter 1,5 km.
foto Juhani Blomfjord
Surt givetvis, men ja kan inte annat än vara nöjd med min säsong.
Som sagt jag fortsätter o tjata om det men jag hade aldrig tagit en seger i sverige cup tävlingar före denna säsong och att jag nu skulle stå med sju stycken hade jag då aldrig kunnart drömma om.

Det känns spännande och intressant o blicka framåt men nu så ska jag försöka o fundera på nåt annat än cykel i december-även om det blir svårt :)
Här finns en o annan bild från lördan
http://velonista.se/2008/11/30/merida-cx-open/
fler bilder kommer senare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis!
/Jonas E

Martin Wenhov sa...

Starkt kört hela säsongen Janne och grattis til dom fina resultaten! Nu är det ingen tvekan om vem man ska ta rygg på 2009: Slår man dig så vinner man!

Lite synd är det också att CX:en är så tunn här i våra trakter även om det finns tävlingar hyfsat nära i Danmark. Man blir ruskigt sugen när man ser er.

Janne.J sa...

Tack Martin.
De e bara o ta med sig några av polarna till nån park o börja crossa.Nån lär vara först.
Hade!

Anonym sa...

Grattis till segern och ett mycket starkt lopp på lördagen Janne!

Observera att jag tog av mig hjälmen (bilden efter) så fort som möjligt efter min sena ankomst.

/Pär

Janne.J sa...

Tack pär.
De e lungt med mössan men det börjar bli en vana o få stå ovänta på dig när de vankas prisutdelning :)=