lördag 22 november 2008

Stabant!!!

Jag myntade ett nytt utryck under gårdagen då jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle säga stabilt eller bastant.Så dagens race får epitetet stabant.
Jag tog tag i taktpinnen direkt och höll i ledningen från start till mål.
Björkman som ändock kastade sig ur sjuksängen för start belade andra platsen och därmed förodligen avgjorde cupen med det.

Banan var verkligen i landsvägs smak o passande för mig.Snustorr och med knixiga nedförsbackar så att man fick hämta andan något.Faktum var att jag inte behövde pressa mig nämnvärt denna dag utan kunde redan efter halva racet köra på säkerhet.
Helt klart en ny och välkommen erfarenhet.Hoppas hoppas nu bara att formen inte springer sin kos till nästa helg för då kan det bli sjuuukt roligt. igen :)

Lite tråkigt kändes det att inte kunna slappna av ta en pilsner o gå på gala ikväll.
Tror inte riktigt på det om det skall bli seger även nästa helg,så det får vänta.

Jag mår verkligen som fisken i vattnet när det är mässa. att sedan få köra o vinna crossrace på det i´m in heaven

En annan som körde stabant i dag var min flyende klubbkamrat tomas löfgren som här på bilden varvar inne i mässan och med gula tröjan jens akterseglad i bakgrunden.
Tomas var 4:a o jens 5:a i prestige

1 kommentar:

Johan sa...

Grattis!

Bilder finns på min hemsidan.
www.veteranklungan.nu