fredag 7 november 2008

Handikappad!!!

lånade bilden av stefan.c

Vi tar det från början. För två veckor sedan körde jag träningstävling på lugnet och jag och Peter Almlöf kubbas inför spurten.När vi kommer till stentrappen före mål så hoppar jag av tar tag i cykeln men snubblar och landar utan att ta emot mig med bröstet mot den smala stentrappen. Bröstkorgen får ta smällen.Det gör lite ont men jag kör ändå nästa race på träningen. Även om det känns lite i bröstet under veckan som går så är det inte så farligt. Jag kör ju även dubbelhelgen falun/borlänge men det är efter det som det slår till rejält jag kommer inte ur sängen på måndagen.När jag reser mig upp från ryggläge så hugger det till nått så jävulskt i både bröst o rygg.Jag som hade smykört 100 armhävningar programmet och skulle just ta mig an 5 veckan.Nått sånt är ju inte o tänka på nu, jag har även försökt springa men det är totalt omöjligt. Som tur var så känns det inget när jag sitter på testcykeln så nån form behöver jag inte tappa men det är tur att det inte är race denna helg för o lyfta nån cykel går inte i nu läget. Så det är till o fortsätta rulla ur bädden ett tag till och hoppas att det ger sig innan jönköping.

Eftersom jag strulade på träningen i avslutningstrappan så tog jag och åkte den passagen ett par ggr efter avslutad träning,vem kunde tro att det var just där som jag skulle avgöra loppet 7 dgr senare.

Inget ont som inte har nått gott med sig som man brukar säga :)

1 kommentar:

Anonym sa...

En veckas fördröjning innan smärtorna kommer....
Det låter nästan som att du ev. fått spricka på revbenen.
Be careful out there....
"amatörläkare och TCT-cyklist"