söndag 16 november 2008

i rampljuset!

Igår så hade jag en fin dag.Solen sken och jag med den mest hela dan.Vid tiotiden drog jag o min kära sambo till Gustavs på cykel för lite fika..Var tillbaka lagom till 13.30 då jag kastade mig in i bilen o drog upp till falun för lite träninngstävlande.Jag han känna lite på motståndet men drog sedan av kedjan redan efter tio min.Nu gjorde det inte så mycket för det var ju bättre att det vart nu o inte i jönköping.Jag släpade hojen till hoppbacken istället och sprang 3 vändor uppför den istället.Väl hemma så väntade middan på bordet och sedan vidare färd till ejendal arena i leksand.Lena ph och orup bjöd upp till show.Vi hade fått kanon platser och showen var grym.

Mitt i showen så kommer det in två lustiga japaner nu ska det sjungas karaoke och hundra pers i publiken får varsin mick.En av damerna som får mick erbjuder mig sin och efter lite tvekan så tar jag den.Det är tydligen en tävling där dom har en dator som kan läsa av vem som sjunger bäst.Ett gammalt Orup fan som man är så vrålade jag på i micken och när låten är över så frågar tjejen bredvid vilket nummer jag har.Nummer tre hinner jag säga til henne och i samma ögonblick frågar lena ph japanerna vem som sjöng bäst och dom säger nummer 3.

Det hade jag väl aldrig trott när jag åkte dit att jag skulle få sekunder i rampljuset för det var det jag fick.Ståendes med micken i hand fick jag säga mitt namn till lena och mota publikens jubel.Fasen va gött de va.
Kul grej och lite bekräftelse på att takterna sitter lite i sedan tiden i lumpen då jag gick lucia inför hela regementet :)Att bara greppa micken var ett stort steg för mig då jag mången gång vid karaoke tillfällen stått o tvekat men tidigare aldrig vågat.Pratade föresten bara för nån vecka sedan om att det skulle vara kul med ett singstar.Så det var en hygglig karaoke premiär om man säger så.

Nu lär jag kasta mig på hojen för lite distans
over and out
Janne.J

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att anmäla dig till IDOL 2009. Glöm inte att trycka i lite botox i pannan bara.

//Jonas E

Anonym sa...

Om jag varit 20 så hade man möjligtvis funderat på det.Men jag fortsätter nog och följer på tvn i stället.Kan jag fortsätta och vinna nått cykellopp då å då så får jag min släng av ära o berömelse.
Janne.J

Anonym sa...

Det kunde man inte ana att du hade sådana talanger. Kul.
Jag kommer och hejar på dig i Jönköping
//Peter Snell