lördag 20 april 2013

Fan mycket bättre än så här blir det inte!



Lite lyxproblem till i dag då jag har två nya hojar.Funderade både en o två gånger i går vad jag skulle köra.
Körde ett Velodrom pass i går morse och var ruggigt sliten då så med tanke på finvädret i dag så fick det bli att köra racer distans.I och med att större delen av borlänges cyklister är i italien och finåker så begav jag mig därför till grannstaden(falun).Får dock sällskap redan halvägs dit av Tomas och Johan som också fått samma idè.Väl på plats så blir vi ca 15 talet.Jag har svårt med det här o ligga ensam o nöta så att få sällskap av ett helt gäng är ju kanon.Man surrar en stund med en sedan byts det i  spets och man får nöjet att prata lite med nån annan.Turen var bra uppstyrd och ett jämnt fint tempo sattes upp.nya cykeln kändes riktigt  skön.Framför allt att få en mer uttsträckt sittställning och få komma ner lite med styret jämnfört med cross cykeln.Efter ca 3 timmar för min del så körde dom flesta mot Falun men några ville hänga med och fika.

Johan plyhm och nån till ville köra på lite och passande nog så var det medvind.Helt underbart var det man kunde ligga i 50 knyck och köra och spände jag vaderna lite extra i blåsten så närmade sig mätaren 55.

Satt fint med bulle o kaffe efter det då depåerna började bli lite tomma.Vart lite lugnare körning efter kaffet då det inte är riktigt lika roligt att bomba på i motvind.


Kolla in den galna blicken på Tomas efter 3.40 i sadeln.Karln är förresten grym.Började cykla förra sommaren och nu efter en vinter med elit motionspass i Velodromen så höll han god fart hela vägen till dagens 5h mål.
Efter ha gått på vatten( förutom kaffet o bullen) på dagens pass.,så var det en duktigt mör Janne.J som landade  på garage uppfarten.Vart liggandes en  bra stund här då solen stekte på bra nu mor slutet.

Fan att få köra såna här pass gör då mig jävligt glad  :)

Inga kommentarer: