tisdag 9 april 2013

Härlig Dalacups premiär!

Fan va gott o vara igång.Jag dnf i dag men det berodde på materialproblem så det är inte mycket o göra åt (förutom o håll akoll på grejejerna då :).Visste att det var en chansning o köra med den sadelstolpe som jag körde med men väntar på ny cykel så jag hade hoppats att den skulle anlänt till idag.
Jo jag har en ny sammarbetspartner till i år bikebrothers.se .Hojarna sätts ihop i Norge och är ruskigt prisvärda.

Racer ramen väger in på endast 750g och med Dura ace på det så  lär jag inte behöva skylla på materialet.

Att jag kontaktade bikebrothers från start är däremot deras grymma MTB cyklar som med stel gaffel endast väger in på 7,5 kg.Har ju tänkt satsa lite mer på MTB detta år så en dämpad Fox gaffel kommer jag kunna växla med beroende på bana. Känns fint och tryggt och veta att oavsett konkurent så har man åtminstonde i närheten av samma klass på materialet.


Åter till dagens race.jag brukar ha svårt att hålll aigen och det är alltid lite kul o få göra första attacken.Det gjorde jag också men det vart en jävla fart på alla andra efter det så jag fick slita en del för o hänga med.Det lugnade dock ner sig lite efter några km så jag trampade på och var plötsligt helt ensam.Fanns ju ingen större anledning att köra järnet då motståndet för dagen bestod av mest elitåkare.Fick sällskap efter en stund och när vi vart inkörda så drog darvell iväg i en fart som åtminstonde inte jag funderade på att hålla just då.

Vi hjälps åt lite och jagar men det är långt kvar så det blir en hel del attacker.Det är dock så stor skillnad på att ligga på hjul på landsväg mot och dra så gruppen håller ihop utan större ansträngning.Jag tänker försöka hålla lite fart så att inte darvell ska få för stor lucka men tappar då sadeln så det är bara och stoppa och hämta upp.Får låna lite verktyg och sätter därefter fart åt motsatt håll för att få vara med på det roliga en lite stund till i alla fall.Möter gänget med milen kvar och hjälper därefter till och håller ihop gruppen märks att dom kört lite längre än mig för nu börjar det bli lite trötta ben  i gruppen.

Drar igång spurten så att grabbarna ska få nån o gå på och passeras av ett gäng men känner mig mest glad o nöjd över att få ha tagit i lite  och få känna tävlings hetsen.

 För att tänka positivt så vart det lagom mycket hårdkörning så jag blev inte allt för sliten.Fick dock gräva ett par gånger när såna som darvell eller viktor knutsson gasade. Starka killar bra träning.

En extra eloge för Dalacupen till mannen med sjukt många fler timmar på ett dygn än nån annan verkar ha .

Tack Henrik Öijer.
                                                                                                                  KUL!


Inga kommentarer: