söndag 28 april 2013

Kaoset på ön!



Tror aldrig jag kört en tävling så kaosartad någonsin.Redan i dom första kurvorna kom flaskor flygande när dom lossande från cyklarna.Nån punkterade och sedan dröjde det int eallt för länge innan första rejäla och kanske största kraschen för dagen var ett faktum.Det låg Wänershofare i diket på båda sidor vägen och ledar tröjan small i backen så där var hans tid in klungan borta.Jag bromsade stenhårt och gled på däcken i säkert tio meter men klarade mig turligt nog från att syna backen.Så fortsatte det mest hela loppet nog fan var det nån dom gick i backen vi klarade oss inte ens på upploppet.Däremellan så han seniorklungan köra ifatt eliten och vi fick därmed snällt stanna och stå still en stund.

Vi tre i BCK hade som plan att gå loss tidigt men farten och krascherna gjorde att nån sån utbrytning fick vi inte till.Ett annat gäng på sex sju cyklister fick dock lucka och dom grabbarna var starka så med två varv kvar såg vi dom inte ens.Tror nog att dom som ville hjälpa till med farten började bli rätt möra så jag försökte hjälpa till lite så att Patrik Moris skulle kunna brygga upp till utbrytningen.Sagt o gjort när vi var hyggligt nära så sticker Patrik.
Fan det blir riktigt spännande där, kan han köra i fatt och få fart på utbrytningen så att den håller in i mål så vinner Patrik.Tyvärr så är vindarna för tuffa och han når inte fram.Ett bra försök var det i alla fall för det var fan inte långt fram.

Efter det så går klungan ihop och som vanligt så blir det klungspurt.Själv sitter jag rätt bra in på upploppet men som sagt en gubbe går i backen jag får väja rejält men klarar mig även denna gång med en hårsmån.Spurtar därefter på och får i alla fall till en hygglig placering nånstan 8-10 plac.

Andras Stilfors tar spurten och därmed totalen om det nu blir nån total för arrangörenra och polisen var helt galna efter loppet då vi samlades till krismöte.

Dom hotade med o stryka hela etappen då dom aldrig varit med om värre körning.

Kan trist nog bara hålla med om det.

Det var säkert 500 000 i carbon som vart skrot idag.

Tur nog av vad jag hört inga större personliga skador.




Inga kommentarer: