lördag 27 april 2013

Sämre än jag hoppats!

Var hyggligt nöjd efter gårdagens 17:e plats på prologen.Tänkte nog att det skulle gå att avancera lite då det stod tempo på programmet.Men hittade inget större flyt då det gick tungt mest hela vägen.Var mest mot slutet vindarna vart lite mer gynsamma och det började bli lite kul att cykla igen.Banan var full av korsningar och jag missade att se pilen i backen på en korsning satt mig därmed upp kollade bakåt om det var nån pil men såg ingen.Korsningen hade ju inte heller nån flaggvakt så jag vart osäker men svänger dock tillslut på fel sida vägen.Kör en bit in på vägen inga pilar där heller så jag kollar bakåt och ser killen bakåt svänga han är nu ifatt och förbi.Tappade nog mest geist där men trampar dock förbi killen igen men in mot sista rondellen är det full med bilar så då är det bara och bromsa in killen bakom kommer därmed ifatt och vi kör jämnsides in på upploppet.Lite kul faktist och jag biter då i så att jag kommer före men han har ju kört in 30 sek på mig.Hade nog sparat 15-20 sek på att ta korsningen rätt men nån tätplats hade det inte räckt till oavsett.

Min lagkompis Patrik Moris dundrade dock på bra och tog sig in som fjärde gubbe.

Lustigt det där med tempo.På dagens race med dom tungrampade partierna i morvinden höll jag alldeles för dålig fart och tappade. Men så fort vinden gjorde så att det gick lättare så körde jag fortare än i alla fall killarna runt min placering.

Inte mycke att göra nått åt nu så här efteråt så resten av helgen får man roa sig med och försöka få till nån utbrytning.För till topp tio är det nu långt.

Inga kommentarer: