fredag 12 april 2013

Världsmästaren ställde skåp! (som Vanligt)

kan ha varit vårens sista Velodrompass för min del då träningsrace och utomhusträningar nu startar upp.

Tror nog att runt 90 % av dom träningspass som jag kört  så har Lasse Myrberg varit där och gjort träningarna tuffa.

Kan säga att från att i fjol blivit avställd ett par gånger per pass så har jag nu gått framåt så pass att jag som oftast i alla fall hänger med och kan gå runt då vi kör. Att därtill ha nån som helst chans i en regelrätt spurt känns dock för stunden långt borta.

Men karln är ju sjukt stark och fått elit cyklist efter elit cyklist grymta  fan stryk av en gubbe.Vet att både cykelvasa segraren och en U23 landslagskille gjort uttalanden åt det hållet efter möte med Mäster  Myrberg.

Det är kul att att han är så duktig så vi slipper lite av den ålders penalism som finns inom idrotten.Vill minnas att så sent som förra året så skulle jag och Myrberg få tävla själva när det vankades träningsrace och 20 andra elit o juniorer i en  annan klass.Inte så kul och köra eliminering på två pers typ. . :)

jag gör ingen hemlighet av att jag vill vinna sverigemästerskap på veteransidan och när jag väl gjort det nån vacker dag kanske köra världsmästerskap.Att bli bäst i sverige är fan inte lätt och så länge jag inte är det så finns det ingen anledning att köra VM.Ambivalent som jag är så har jag dock svårt och bestämma mig för vilken gren som jag ska satsa mest  på.
Kommer kanske på det nån vacker dag så länge njuter jag av fartvind och blodsmak
                        Finns det nåt bättre?


Måste föresten passa på att gratta Christer Olsson tycker det var en jävla bragd att coacha sitt österikiska lag till mästerskaps seger då dom efter halva serien låg långt ned. Det är hockey jag pratar om om nån undrar.

På dagens pass gjorde jag det lätt  för Lasse och drog ett par varv i spets och försökte ändå vinna spurten.En huvud under armen taktik som resulterade i att lasse tog mig i örat bildligt talat och sa att det var lika bra att åka om innan jag ramlade av banan trötthet. Grymt bra träning i alla fall och sedan slipper man klä in kroppen i lager på lager av kläder som den här våren kräver.

i brist på andra bilder så lägger jag in denna video som jag trots lyssnade några månader på haft svårt att tröttna på.

Zara larsson endast 15 år kommer definitivt bli stor även utanför Sverige.

Talang oavsett vad  det gäller fascinerar i alla fall mig.










Funderade en stund på att lägga in nån bild på Lasse Myrberg från nätet. Men vafan det kan ni fan goggla själva :)

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

haha, -ett av dina bättre inlägg. bra där!/stef

Janne.J sa...

Tack stefan värmande ord i vårkylan.