onsdag 10 september 2008

Akilleshäl!

Efter några lite lugnare dagar denna vecka med bland annat friskis gympa med sambon så var det i dag dax o ta i lite mer igen.

Även om jag lagt ned hårddeffningen så gillar jag verkligen morgon lunken före frukost.Man är verkligen rejält hungrig efter 40 minuters lunk.(hunger är bästa kryddan)
Nu börjar börjar jag också få till ett skapligt löpsteg också då jag på dagens pass var 2 min snabbare än när jag startade morgon joggingen och det med i prinip samma puls.
Dagens jogg tog 36 min och med 131 i snittpuls.

Nu till rubriken.
På fjolårets crosscup så fick jag verkligen se hur kass jag är på att klara riktigt branta partier då jag antingen inte får fäste eller helt enkelt tappar balansen.

Dagens pass gick helt enkelt ut på o träna upp backtekniken.
När jag förra veckan var o kolllade in Dalaserien på MTB så ingick denna perfekta backe för mitt ändamål.
Backen är en gammal rodelbana och med den knapphändiga utväxlingen som en cross erbjuder så vart det en ganska lagom utmaning.
Första varvet köre jag hela mtb banan men det vart lite för mycket stök för att det skulle vara riktigt roande så jag gck helt enkelt över till att bara köra backen.

Körde jag max fart så fick jag problem så att jag var tvungen o sätta ned foten på sista branta knäppen.Men tog jag det lite lugnare så gick det o ta sig upp hela vägen.

fem vändor vart det till slut där jag klarade hela backen 3 ggr.
Nu var det ju hyggligt torrt så tanken är väl att jag ska fortsätta köra där så svårighetsgraden lär väl öka här under hösten.

Inga kommentarer: