tisdag 2 september 2008

Christian Månsson!!

Bilden är tagen av Jan Ruthström på finnmarksturen

Före lördagens lopp så hade jag inte en aning vem killen var men nu efter lite gogglande så såg jag att karln hade varit tvåa på triathlon SM ironman distans både 2006 o 2007.

Inte undra på att han körde ifatt mig på grusvägarna med tvåan i H40 på släp.

Han var även lite väl kaxig när han låg framför mig o berättade hur stigen skulle svänga.
Jag tyckte mest att han borde öka o inte surra så mycket:)

Gott att jag spurtade ner honom då mot slutet även om han körde i annan klass :)
Så om jag hade kört i elit klassen detta sm så hade jag varit 14:e man.
Fan det gör då i alla fall mig stolt :)

Jag tog även en annan fin skalp i lördags då jag kom ifatt Mickael (Hymer) Johanssson
mot slutet av loppet.
Det syndes hur trött han var då han tog sig fram vinglandes.
Diskuterade lite med honom efter loppet om att han ofta tog slut på långloppen, och fick höra att han bara körde med två små flaskor o ingen lagning(tokfan).
Så det var inte konstigt att han vinglade med bara en liter vätska på 4 tim.
Nu vann han ju sin klass ändå men stolligt var det. :)

Själv får jag tacka o bocka då jag hade ett helt lagnings team med tre personer som skickade åt mig flaska på flaska(kanon helt enkelt).

måndagens träning vart först 1 tim morgon jogg
för att sedan köra 2 tim tct träningstävling.
Jag fick duktigt med stryk båda racen så nu är man nere på jorden igen:)

4 kommentarer:

Martin Wenhov sa...

Grattis till segern Janne och bra kört! Christian är min träningskompis och brukar normalt agera lok åt mig på tävlingarna. I lördags var han för stark för mig och försvann tidigt. Det är en kul kille som vi förhoppningsvis får se mer av nästa säsong om vi kan övertyga honom om att satsa en del på MTB också.

Anonym sa...

ok då är jag förvarnad.
Du verkar ha både en o flera starka pojkar o sparra med.

Bra kört själv hoppas du är nöjd? med din trassliga vår så hade du säkert varit snäppet värre om du fått vara frisk.
kör hårt så ses vi till våren igen.
Janne.J

Anonym sa...

Du tar din cyklng på allt för mycket allvar, självdistans tack!

Janne.J sa...

Halloy!

Tack för dom orden.
Att få höra att man är serös cyklist är ju det finaste ord man kan få.

självdistans?

är det långpassen man kör själv i vintermörkret?

om det är det så har jag gjort ett par :)