söndag 14 september 2008

Sista chansen o Anundsloppet!

i och med att jag bytte licens till Kortbane Sm så var jag denna helg förpassad till o göra ett gästspel i seniorklungan.
Vi körde både lördag o söndag tillsammans med junisarna.grabbarna var rejält offensiva och attackerade vilt på lördagens sista chansen.
Själv så började jag rätt försiktigt o satt mest med inledningsvis.
Var dock med på en attack efter typ halva loppet men när jag gasade på i kurvorna före mål så vart det en rejäl lucka till mina utbrytar kollegor och efter jag väntat in dom så vart vi ganska så omgående inkörda av klungan.

Men när typ 5 varv återstod av loppet så var det en ganska stor grupp som kom iväg så jag kastade mig ut i omkörningsfilen och gasade på vad allt jag hade och efter nån km var jag ifatt.

Huvudklungan var tydligen rätt nöjda med den ytbrytningen för den stannade av totalt och trots att vi inte sammarbetade överhuvudtaget där framme så växte bara avståndet.

När vi så skall ut på sista varvet så attackerar min vän pär björkman(västerås)och coling ray piper efter jag kastar mig ut därefter och kommer in på rays rulle, tyvärr så är han så pass trött när vi kommer ifatt björkman att han bara ligger kvar bakom jag smiter därför förbi för vi har några meter på resten.
Jag kör på och försöker därefter få fram nån annan men ingen kommer så jag chansar på att att jag kan få en lucka vid kurvorna före mål, väl där så kör jag så snabbt jag kan o tittar därefter bakåt.
Jag har en lite lucka ner till björkman som ligger närmast han har nån meter ner till collin ray.
Jag gör då beslutet att varva ned lite för att luckan är lite för liten och hoppas på att nån ska attackera men tyvärr så kommer ingen attack förän rätt nära mål så några junisar seglar förbi och även björkman men en andra plats blir det i alla fall.
Med facit i hand så skullle jag bara fortsatt gasa in mot mål men det är ju lätt o vara efterklok.

Därefter drog vi i Borlänge ck vidare till Västerås för övernattning.
Jag vet inte om det var dom 600g godis som jag tröck i mig under kvälllen som gjorde det men när jag vaknade på söndan så kändes det lite sådär i kroppen så jag förstod att det skulle bli tuffare o köra bra denna dag.

Om sista chansen var rolig o köra så var inte Anundsloppet det. Nittio man på en inte allt för utslagsgivande bana gjorde det rejält svårt att komma loss.

Jag provade en o annan gång men varje gång jag tittade bakåt så satt hela klungan på hjul bakom.
Gjorde det även på sista varvet då jag jagade ifatt Pär Strömblad(valhall)men som varje gång tidigare så satt klungan där på hjul så efter det var det inte mycket kvar i bena så jag rullade mest i mål mitt i klungan.

Inte allt för rolig avslutningstävling så den kunde jag ha skippat.
men nu står ju snart den roliga cross cupen för dörren först lite vila sedan så är det bara o börja ladda.
Tjing!

Inga kommentarer: