måndag 29 september 2008

Tjocktävling!!!

Lördagen gick ju i festens tecken,men först cyklade vi ju.
Det var samling tio och färden gick över romme via säter.
Meningen var att det skulle vara samlad tropp fram dit så farten hölls nere en ynka men det rullade på gott nog.
Väl när fältet släpps vid nån järnvägsövergång som ingen visste var den låg så kommer första attacken.
Killen som attackerar skapar en skaplig lucka och kör sedan på i 200m för att sedan svänga av åt helt fel håll?
I allla fall jag vart då j-vligt snopen.
Samma kille som attackerade körde också hårt senare på kvällen och troppade därmed av först därmed.
Vissa är då heta på gröten av sig :)

Vidare i Loppet så kör tomas på i en backe och jag skarvar vidare jag hamnar då solo men får snart sällskap av starke Mats Hedlud Brudpiga.
Jag tröttnar fort i motvinden men vi kör på i nån mil innan klungan åter är i kapp.

Efter det så är de stiltje i klungan och folkgår mest runt och håller upp farten.
Och så rullar det på tills jag ledsnar av och attackerar igen men dennna gång så följer ingen med.
Dagen till ära hade jag dammsugare och gifflar med som tilltugg så man lär ju göra sitt bästa för att förbränna skiten.

Klungan är ovanligt apatisk för dagen,alla sitter väl o väntar på första bärsen så när jag inte får nått sällskap efter ett antal km så ger jag upp och lägger mig i klungan.
Jag attackerar också i sista backen men Mats o tomas lögren ville inte hjälpa till när vi var loss så fältet återsamlas igen.
Det blir tillslut klungspurt och Mats Hedlud vinner lätt före tomas och jag på tredje.
Tomas hade tydligen bestämt sig för att han skulle vinna vid en eventuell klungspurt så därför fick vi i princip ingen attack av honom denna dag.
Han vart nog lite snopen när 40-åriga Mats seglade ifrån. :)

Efter Målgång så bjöd Fredrik Lindström in på Bastu och tillhörande dryck.
Därdefter fortsatte vi hem till mig och stämingen stod högt i tak.

Vi utlyste en fettprocent tävling som lille daniel vann i stor stil.


Han vart därmed utsedd till sveriges tjockaste tct cyklist./En som imponerade var fredrik Frykberg som hade låga 11 %
Tomas Löfgren som är grym uppför hade ändå höga 20 %.

Jag tror vi var 17 st som drack så det stod härliga till under kvällen.
Men jag vet inte om jag drack nog för jag längtar redan tills nästa tct fest går av stapeln.Men det får ju bli om ett år igen.:)
Tjing

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte snällt att avslöja hemligheten till min Kinnekulleframgång i våras. +3 och snöblandat klaras bäst med ett naturligt späcklager. Så nu är det bara att börja fylla upp inför crossäsongen och vårtävlingarna.

Anonym sa...

Ha Ha.... Längtar du till nästa fest, då kanske du ska tänka på om du är för törstig på alkoholen.
Ha de "gött"
/Blomman