tisdag 8 januari 2008

Det skall kännas lätt o tävla!!!


Bilden är från fjolårets Km i brudpiga.(ja e tredje gubben till vänster)
En sån bild är bra att plocka fram så här under lågsäsong för o påminna sig själv att man måste hålla focusen hög får att möjligen förbättra sig.

Jag fick ju även rejält med pisk uppe i östersund på backsprinten.

Årets SM linje går ju också på en rejält backig bana, så senaste testcykelpasset kördes med lutning.

Nån intelligent kille(inte jag:)sa en gång att man ska träna så hårt att det skall kännas lätt o tävla.
Så där har jag ytterligare ett mål.
Kör jag senior eller veteran så ligger jag ganska nära
men startar jag i elit så är det svårt o nå dit.

Jag har nu känt på så pass många elitlopp att jag åtminstonde vet hur hårt jag behöver träna.Men som sagt de en bit kvar.

I morgon så fortsättter arbetet med att bli sveriges bästa 40-åring.
Då står ett intervallpass löpning på programmet,följt av styrkepass på gymmet plus 20x50 m simning (allt innan jobbet 13.30)
Bra o skriva det här så är man tvungen o köra skiten :)

Ytterligare en sak jag känner att allsidigheten i min träning gör så att jag inte behöver streching i lika stor mån. Spar lite tid där i alla fall :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på Janne. Blir kul att se hur du utvecklas till nästa sässong.
Var och en blir salig på sin tro. Men hur många cykelproffs springer och simmar?

H40 får två bra gubbar. En i gul åstorpströja och en som heter Grahn.

Lycka till. Kämpa på.
// Lintala

Anonym sa...

Kämpa på Janne. Blir kul att se hur du utvecklas till nästa sässong.
Var och en blir salig på sin tro. Men hur många cykelproffs springer och simmar?

H40 får två bra gubbar. En i gul åstorpströja och en som heter Grahn.

Lycka till. Kämpa på.
// Lintala

Anonym sa...

Jag tror inte heller att så där jätte många cykelproffs har så mycket alt. träning. Men vi är inga proffs, så på vår nivå tror jag inte att det spelar någon större roll med alt. träning under vintern.

Go for it Janne!

Janne.J sa...

Halloy Lintala!
Min strävan o bli bästa h40 cyklist liger för tillfället på långlopp och MTB.
Det där med träning så finns det bevis åt båda hållen.Se bara på den norska fotbollsspelaren eller min vän Christer Olsson.Tror inte dom cyklade många meter på vintern tidigare år.Finns ju även en o annan skidåkare som kan ställa upp på långloppen på MTB o placera sig topp tio.Men jag sitter nog där med 1500 mil i dagboken även nästa år så nog cyklar jag ett o annat pass ändå.Ljunken åker föresten en hel del längdskidor under lågsäsong.I morn blir det utecykling :)

Anonym sa...

Det är bra janne , man skall göra det man tror på !!
Se på mig vilken anna idiot i detta land väljer att dra en sj pall efter sig isnön ??? men jag tror att jag får starka ben avd et så då gör jag det !!

Träna på i sommar så äger vi mtb loppen tillsammans / Henke