fredag 18 januari 2008

ändrade planer!

Ibland så kan det vara vettigt o inte följa sina uppgjorda träningsplaner.
Så vart det i alla fall denna vecka då jag tackade ja till o jobba lite extra i stället.
Så på onsdagen vart det 8 tim och på torsdagen 12 timmars övertid.
Bättre att jobba lite extra nu så att jag kan köra tävingar till våren.

Lite träning har jag jag ändock hunnit med.
Ett gympass på onsdan och 70min löpning på 75% på tors.
O i dag 60 min testcykel.

I morn blir det dock högläge på bena.
Jag har blivit lite vis av erfarenheten när jag går upp 04.30 fre-sön så är det bäst o inte köra för hårt med träningen.


Quadritriceps Musklerna fick en omgång efter testcykelpasset i dag.

På mitt jobb har jag också sysslan som hälsoinspiratör och har därmed fått vara med och planera hur företagets gym ska se ut.
Så lova att här finns allt som en cyklist kan behöva :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gymmet ser fint ut. Men lika öde som gymmet jag brukar träna i på mitt jobb.
Vad jobbar du med?
// Lintala

Anonym sa...

Jag jobbar på stålverket i Smedjebacken.
Ganska välbesökt men kanske inte på en fredag :)
Janne.J

Anonym sa...

fy fan vilket fint gym du fixat åt er , riktigt bra jobbat av dig !
Ja du janne vi får nog göra ett reportage om våra jobb som vi pratade om härom dagen , eller vad säger du , det är ju inte precis något slött jobb du har !
/henke

Anonym sa...

Schysst gym! Men vad har du för testcykel hemma då?

Anonym sa...

Tjena Janne
Det ser bra ut på gymmet.
Hade du jobbat undan på lådorna så du kunde sova i kojan? Då är det "gött" med övertid.

/En gammal gjutlådemontör

Anonym sa...

jag har en gammal Monark hemma också.Gav 500 spänn för den o den har gått ett par år nu.

Juhani inte sover jag på jobbet heller :).
Satt på pellerts så det var rätt lugnt ändå.
Janne.J