torsdag 10 januari 2008

Lovar runt o håller tunt!!!!!


Under team claeson eran så var vi sponsrade av Ultimate Nutrition.
Jag gick igenom så gott som hela deras sortiment.

Min slutledning ha blivit att eftersom jag har bra koll på vad jag stoppar i mig så gör inte produkterna någon större nytta.
Som Fett förbrännare funkar kaffe bra och skall höja förbränningen med 20%
Jag har även provat produkter som skall ge mer uthållighet eller mer styrka och ej upplevt att dom gjort någon större nytta
Kreatin ha jag kört hårt med under lågsäsongerna för att få lite extra styrka och det känns bra när man käkar det men är tveksam om det ger nåt i längden.

Har däremot börjat köra lite fiskolja igen för det har funkat tidigare vid viktnedgång.


Hur är det med er är det nån som har nån possitiv erfarenhet av kosttillskott?

Och hur gör ni med kosttillskott?

Pratade med en nybliven försäljare i går (Fredrik Modin) som berättade att hela skid landslaget inklusive charlotte Kalla drack mängder med deras recovery drink.
Nog fick jag både en o annan tanke där att det skulle kunna vara en genväg till framgång.
Men nääääääää jag skiter i det o lägger lite mer pengar på lax,avokado,,broccoli, tonfisk mm i stället
Dagens distans gick från smedjebacken till ulfshyttan vidare till kaffestugan (mellan Borlänge-Ludvika)När jag kommer dit så visar det sig att dom har semsterstängt .
Så det vart till o fortsätta trampa i ytteliggare 2 tim på endast vatten :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju dock rätt person som kom till ett stängt fik. Du har ju inga problem att fortsätta några timmar till - Duracell-Janne. Kör inte heller så mycket tillskott längre - lite protein och nån vitamintablett, i övrigt gäller att försöka äta vettigt.

Anonym sa...

Mitt slagord för några år sedan löd såhär !
Gröt , knäckebröd och jävlaranama
det kommer man långt på ,men numera använder jag lite mera honung också , jag är ju helt nollad på det här med kosttillskott , det borde du väll lärt dig efter östersundsresan när jag testade kaffe/cola för första gången !
Nej inget jäkla labbkäk här inte !!
Fast får jag välja så håller jag med Modin , Enervit känns mest rätt
/henke