måndag 21 januari 2008

grönt ä skönt!

Jag förvånas över att vissa är sjuka väldigt ofta?

Kanske överambition hos vissa men jag funderar om folk äter tillräcklgt bra.
Det rekomenderas ju att man skalll äta 500g frukt eller grönsaker per dag
(gör ni de?)
Jag har inte haft en sjukdag nu på två vintrar(ta i trä:)
Så jag tror mycket på det beror på mitt stora intag av grönsaker o frukter spelar stor roll där.
Till exempel så äter jag väldigt sällan bröd,pasta,potatis
Utan ersätter det på tallriken med just grönsaker.

En annan sak som är positiv är att genom mitt jobb har jag gratis frukt så
det bli ett par om dan.

Träningen: Var riktigt slut efter helgens arbete men lyckades i alla fall få ihop ett 4x4 pass på testcykeln på (90%)I dag (efter 12 tim sömn) så kopierade jag gårdagen då jag först sprang ett 4x4 pass(90%) sedan så gav jag rygg o mage en omgång på gymmet för att avsluta med 100m
crawl x 10 i simhallen.
Kändes bra mycket skönare efteråt att simma efter gymmet mot förra gången då jag bara gymmade(mycke stelare.)


begav mig sedan till jobbet!

Här rinner stål ner i lådan(ca 1700 grader) som jag ansvarar för att skall fungera.
Ett ganska så hjärnbefriat jobb.Men tufft fysiskt mest på grund av värmen i luften (som ligger på mellan 40-60 grader)(i dag 45)


Här nere kommer färdiga ämnen ut som vidare förädlas till bla takstolar till ishallar, öresundsbron eller skiffnycklar mm

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt Manligt arbete du har , fan du skulle ju heta Stålmannen , Hulken och Stålmannen det blir ett bra team på alliansen i vår :-)
Hmm så lite kolhydrater ?? det är nog därför du är smal och deffad och jag är tjock och bullig , men vad gör det båda trivs ju hihi
Men jag sluskar i mig ca 3-5 frukter varje dag och tror precis som dig att det hjälper mot diverse förkylningar , men så har ju inte du några barn på epedemicentralen ( dagis ) så det gör nog sitt också !
/ Träna hårt / Henke
Var det till helgen du och jonas skulle åka långt??