onsdag 23 januari 2008

After 8:t

Jag har tidigare hört historier om både Roddarn Andersson som till och med körde 8 timmars pass på julafton och Bernt Johanssson som före sitt OS guld 1976 cyklade
8 tim varje dag i ett halvår.
För dom grabbarna gick det ju bra och när varje senior med lite mål cyklar 5-6 timmars pass varje vecka
så då bestämde jag mig, för i dag fick det vara dax.
Och 8 timmar blev det.

Jag började med att köra ned till smedjebacken för att därifrån bränna till Säter.
Väl där efter ca 3,30 vart det en jätte macka och ett par koppar kaffe med honung i.
Sedan så gick det på bra i 3 timmar till, innan jag fick börja nalla lite av mina marsipan bitar.

Efer Säter styrde jag i alla fall kosan mot Långshytte skogarna för att väl där irra mig till sundborn.
Körde sedan mot vika vägen och hade tänkt skarva till sågmyra men väl i falun hade det blivit mörkt och jag trött så där styrdes kosan hem.

Jag är nöjd med genomförandet då farten var god hela passet och jag hittade varken nån vägg eller hammare efter vägen.
Nu lite bilder

Det var mörkt när jag startade i morse o mörkt när jag kom hem.
Här soluppgången.

Vi har inte så mycke snö, men i romme alpin ligger den tjock.
Stället är välbesökt och jag brukar kunna möta 20 -talet bussar på min väg hem från jobbet.Här jobbar även min klubbkamrat Pär Arvidsson(som vann seniorklassen på sista chansen)

Isen ligger fint spegelblankt på sjöarna nu.
I fjärran skymtar det fina Ulfshyttan hergård där kungar tidigare gästat.


Nog för att jag tycker att jag börjar få många cyklar men denna man utanför Säter hade typ 500 på sin tomt.Där ligger man i lä

5 kommentarer:

Anonym sa...

8 Timmar , hur lyckas man med det ??
Blir du inte svettig och böt och kall ???
Honung is tha shit för övrigt !!

Ja vads kall man säga 8h är respekt , en dag på jobbet med andra ord !
/henke

Hoppas det är okej att jag kommenterar för alla andra är ju så dåliga på det !

Jocke W sa...

Håller med 8 timmar låter ju helt vansinigt men imponerande. Själv har jag det tufft att få ihop 3 timmar.
Ska tänka på det i sommar när jag ligger på ditt hjul innan spurten.
Hoppas du har vilodag idag.

Mvh Jocke W Sck

Janne.J sa...

Tur att jag inte sa att jag jobbade natt på det får då hade ni kanske trott att ja var tokig :)
Angående svett så har jag vindstopper o tunt på överkroppen fingrarna vart lite kalla mot slutet men ett par plastpåsar fixade det med.
Givetvis så är det jätte välkommet med kommentarer-Dig kan man alltid lita på henke.
Jocke så länge du ligger kvar där bakom så är det ok :)

Anonym sa...

Du är toooookig Janne!
Roligt repotage från en man som sa att ha skulle köra mer kort och hårt i vinter.
Själv är man förkyld så det är vila som gäller.
Jag har väl ätit för lite frukt?

Anonym sa...

Fast bernt brukade stanna halvägs och ta en slät liten bulle och en kaffe. Det fick räcka. Han höll rätt bra fart också på passen. ingen lugn distans inte.