torsdag 3 januari 2008

Inte fan ser jag ut som en tyngdlyftare!

Efter att ha tömt huset på onyttigheter på Nyårsafton,så tog jag ytterliggare en vilodag.

Således så vart årets första pass ett testcykelpass på 60 min under gårdagen(2/1)

Därefter så begav jag mig av till cykelcentrum här i borlänge för att hjälpa till
med inventering för föreningens räkning.

Det var jobbigt att räkna men trevligt o träffa några av mina nya klubbkamrater.

Efter att ha sett cykelcentrum så lär jag säga att det måste vara den mest välsorterade affären i sverige eller om inte en av dom.

På bilden Tomas Frimodigs i ett rum med bara lås,hastighetsmätare o lampor

I dag så började jag dagen med att springa till plättbacken för lite backintervall
10x 45sek kördes

Efter lite mat så begav jag mig till Maserhallen och Borlänge Atletklubb.
Väl på plats så kom jag i samspråk med några stora grabbar som kände min farbror
Stefan Jakobsson som är flerfaldig veteran världsmästare.
Han deltog även vid OS i Montreal 1976 o kom sexa.

Dom frågade om jag också tävlade(sjukt o få den frågan som tanig cyklist:).
Jag berättade att jag cyklade och pratatade om att det är kul med både cykel o tyngdlyftning för att man trots att man tappar i snabbhet kan hänga med styrkemässigt.

Den äldre mannen slog då till med-Ja enda gången man kan få höra att man är snabb numera är när man är med käringen :).


Efter mitt mage o rygpass på gymmet så skarvade jag vidare till simhallen för
20x50m

Utomhus bubbelpoolen är kanon

1 kommentar:

Anonym sa...

Faaan janne du vart just inspanad av en arbetskollega på jobbet , dom gillade bubbelbadskortet :-)

Jag har alltid funderat vart du fått din muskulösa kropp ifrån men nu vet jag ju att det finns i släkten din :-)
/henke