torsdag 20 december 2007

För er som fortfarande inte är övertygade om hur j-la kul cx är kolla i denna bild bättre än så blir det inte :)



Vachii satt ju med i bilen från Sista Kalastävlingen så jag tänkte berätta om en av hans bravader(ni ville ju ha skvaller).

Det var nån gång på 80-talet då fortfarande Masloppet kördes runt Falun o Borlänge.

När klungan närmar sig varvningen i borlänge så snackar vachii med dom i klungan om att han vill gå loss solo för att han har så mycket folk som är där o kollar.

Sagt o gjort Vachii piper i väg och en cyklist följer med i hans attack men efter rätt het ordväxling så släpper cyklisten ner till klungan igen.
(Vachiis kommentar i bilen-jag var en riktig gris på den tiden :)

Vachii kör solo genom varvningen till publik och speakerns jubel.
Han blir sedan inhämtad och efter ett nytt varv så kommer dom åter till varvningen.

Vachii pratar återigen med klungan och piper iväg(i lusfart enligt honom).

Och vid varvningen så tror inte speaker o folk sina ögon hur stark han är o det blir ett himla stohej.

Hur tävlingen sedan slutade förtäljer inte historien.

Men ett gott skratt vart det i alla fall.:)

Nu åter till mig

gårdagens träning kördes på testcykel och 15sek x 15sek x 60
Jag spurtade alltså i 15 sek följt av 15 sek vila.
Kadensen vart rätt bra med en topp på 173
Motståndet låg på inte allt för tunga 2,5kp
Maxpulsen under passet vart 176

I dag vart det dock ett 60 min löppass med 145 i snittpuls

2 kommentarer:

Alex sa...

Hej älskling!
Nu är jag här också!

Anonym sa...

Håller med dig Janne - CX är för dj-a skoj. Längtar redan till nästa års tävlingar!
Du och Vacchi i samma bil ! Tomas som åkte med lär inte ha somnat ;)