onsdag 12 december 2007

I`m a Elit guy!! :)


Eftersom Kopparbers Hulken(Henrik Ögren)är så nyfiken så får jag väl göra ett inlägg om det hela.
Jag hade en ny cykelsponsor på ingång( som jag fick kontakt med på cykelmässan).

Nu blir de inte så för att den trevlige Samuel på Stevens gärna såg att jag körde Stevens nästa säsong.

I den nya dealen med Stevens så passade jag på o uppgradera Mtb:n till deras värsting(9,1 kg).
Nu blev det genast svårare o lätta hojen så mycke mer men några hundra gram ska vi väl få till :).
Passar också på o berätta att en tanke med mitt klubbyte är att jag tänker starta i elitklassen på landsväg igen.

Jag känner mig för o får se fram till SM var jag startar.
SM på hemma plan (Falun) blit en höjdare oavsett klass.

Gårdagen bjöd på ett kort löppass och ett en timmes testcykelpass titandes på Flandern runt(härliga flashbacks eftersom jag såg loppet på plats)(tack Johan Nordkvist för dc:n)

3 kommentarer:

Johan sa...

Varsågod: Dags att börja leta fram mer filmer. Blir mindre distans och mer testcykel för mig.
Mvh Johan

http://johannordqvist.blogspot.com

Janne.J sa...

mm samma här nu.
Pratade lite med Jocke Tjernlund i dag.
Han kommer satsa ganska rejält på tempo till nästa år.

Så då får du en ny tuff konkurent i cupen.

Anonym sa...

FY fan Janne , inte nog med att du skriver fel på mitt efternamn ( jag heter ögren ) du går och beställer min absoluta dröm mtb också , och som grädde på moset så tar du och satsar på elitklassen , du är fanimej inte klok , eller så blev du just min nya idol :-)

helt klart rätt beslut , kör hårt och visa dom andra hur en cykel skall se ut !

/ Henke
Ps . törs man fråga vilket märke den andra var ?